שלום, שמי אמיר קרו, ואני עוסק בקידום אתרים כבר למעלה מ-12 שנים. במהלך הקריירה שלי עבדתי במספר חברות מהמובילות בתחום, וצברתי ניסיון עשיר ומגוון בתחום הקידום האורגני. כל חברה שעבדתי בה לימדה אותי דברים חדשים, מתודולוגיות עבודה שונות, ואפילו מה לא לעשות כשמדובר בקידום אתרים מקצועי. במאמר זה אשתף אתכם בכמה מהתובנות החשובות ביותר שלי, כדי לעזור לכם להבין אם הקידום שאתם מקבלים הוא באמת מקצועי ושווה את הכסף שלכם.
למידת תהליך העבודה של חברות מובילות
אחד הדברים המרכזיים אשר למדתי במהלך שנותיי בתחום,הוא שהליך העבודה הוא מהותי להצלחה בקידום אורגני. חברות טובות אשר מבינות בקידום אתרים שמות דגש על יצירת תהליך עבודה מסודר ומובנה, הכולל ניתוח מעמיק של מילות מפתח, הבנת קהל היעד, והתמקדות בשיפור מתמיד של האתר. אם החברה שלכם לא מתמקדת באסטרטגיה ברורה ומובנית, זהו סימן אזהרה ברור.
כמו כן, חשוב לבדוק האם החברה מבצעת אופטימיזציה לכלל הדפים באתר ולא מתמקדת רק בדפים "המקודמים". אופטימיזציה רק לדפים ספציפיים יכולה לפגוע במבנה הכולל של האתר ולגרום לכך שגולשים לא ימצאו את מבוקשם בדפים אחרים. קידום מקצועי צריך להיות כוללני, ולטפל בכלל הדפים והאספקטים של האתר.
בעדכון האחרון של גוגל הובהר כי גוגל בודק את כל הדפים באתר וגם דף בודד עלול לפגוע בדירוג של אחרים!
התנהלות מול הלקוח
עוד נקודה חשובה שלמדתי היא החשיבות של הקשר עם הלקוח. מקדם מקצועי ידאג לשמור על קשר רציף עם הלקוח, לפחות פעם בחודש. במקרים מסוימים ראיתי מקדמים או מנהלי לקוחות אשר לא דיברו עם הלקוחות שלהן במשך חודשים, וכמובן שהלקוחות לא ידאו לקרוא כראוי את הדוחות, לא הבינו מה נעשה בדיוק וכאשר התקשרו לבטל את החוזה המקדם לא ידע מה הוא עשה לא נכון…..
תקשורת פתוחה ושוטפת עם הלקוח היא המפתח להבנה מלאה של תהליכי הקידום ולוודא שהלקוח מרוצה מהשירותים שהוא מקבל. כאשר אתם לא מקבלים עדכונים תקופתיים ולא יודעים מה בדיוק נעשה באתר שלכם, זה דגל אדום.
חשיבות הדוח החודשי
נקודה נוספת שהיא קריטית להערכת מקצועיותו של הקידום היא הדוח החודשי. הדוח החודשי הוא כלי חשוב שמציג את התוצאות שהושגו במהלך החודש החולף, לצד תוכנית העבודה לחודש הבא. חברות מקצועיות יודעות להנגיש את הדוח גם ללקוחות שאין להם ידע טכני או הבנה מעמיקה בתחום הקידום. חשוב שהדוח יהיה ברור, כתוב בשפה פשוטה, ויכלול הסבר ברור לגבי מה נעשה, מה מתוכנן להיעשות, ואיך כל זה משפיע על האתר שלכם.
נתקלתי בחברות שלא השקיעו בדוח החודשי, מה שהוביל לכך שהלקוחות לא הבינו מה נעשה באתר שלהם ומה המשמעות של כל פעולה. דוח שמכיל רק טבלאות וגרפים בלי הסברים ברורים יכול לגרום לתסכול אצל הלקוח, אי הבנה של הנעשה באתרו ואף לעזיבה ברבות הזמן. דוח טוב צריך לכלול תקציר מנהלים ברור ונהיר, ולהסביר בשפה פשוטה את המשמעות של כל פעולה שבוצעה.
מה לא לעשות בקידום אתרים
בכל הנוגע לקידום אתרים, ישנם כמה דברים חשובים שלא כדאי לעשות, במיוחד אם רוצים להימנע מהשפעות שליליות על הביצועים הכלליים של האתר. אחד הדברים המרכזיים הוא לא להתמקד אך ורק בדפים המקודמים שמוצגים בדוח החודשי ולזנוח את השאר. בעדכון האחרון של גוגל, נקבע שכל דף באתר משפיע על דירוגו הכולל. אם יש דף אחד גרוע או שאינו אופטימלי, הוא יכול לפגוע בדירוגים של כל האתר. המשמעות היא שאסטרטגיה שמתמקדת רק במספר דפים מצומצם ומשאירה את היתר ללא טיפול, יכולה להוביל לנזקים בטווח הארוך. יש לטפל בכל הדפים, לוודא שהם עומדים בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר ומותאמים לדרישות הקידום העדכניות ביותר.
נקודה נוספת היא החשיבות של עדכון הלקוח על כל שינוי שנעשה באתר. לעיתים, מקדמי אתרים נוטים לבצע שינויים בטקסטים, במבנה האתר, או בתכנים מבלי ליידע את הלקוח. חשוב לזכור שזהו האתר של הלקוח, וכל שינוי בתוכן או ברוח האתר יכול להשפיע על הדרך שבה גולשים מבינים את המסרים של החברה, את משמעותה ואת מקצועיותה. שינוי לא מתואם או לא מוסבר יכול ליצור אי הבנות ולגרום לנזק תדמיתי שאחר כך יהיה קשה לתקן. לכן, תקשורת שוטפת עם הלקוח ועדכון על כל שינוי הם מרכיבים קריטיים בקידום אתרים מוצלח.
נקודה נוספת שיש לשים לב אליה היא הצורך לחפש מילות מפתח חדשות באופן קבוע. ישנם נושאים עם תקרת זכוכית מסוימת, כלומר כמות מוגבלת של אנשים שמתעניינים בהם. אם לא מחפשים מילות מפתח ונושאים חדשים, האתר עלול להיתקע מבחינת תנועת גולשים, והכמות לא תעלה. כאשר מתמקדים רק במילות המפתח הקיימות ולא בודקים הזדמנויות חדשות, מפספסים את הפוטנציאל להרחיב את קהל היעד ולהגדיל את התנועה לאתר. לכן, חשוב מאוד להיות כל הזמן עם היד על הדופק, לחפש מגמות חדשות, להבין מה קהל היעד מחפש ולהתאים את האתר לתחומים ונושאים חדשים שיכולים למשוך קהלים נוספים. רק כך ניתן לשמור על צמיחה מתמדת בתנועת הגולשים ולמנוע מצב שבו האתר נשאר תקוע במספרים שלא עולים.
סיכום
קידום אתרים אורגני הוא תהליך מורכב הדורש עבודה מתמדת, הבנה מעמיקה של תחום הקידום, ותקשורת שוטפת עם הלקוח. חברות מובילות ידאגו לא רק לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם, אלא גם להנגיש את התהליך ולוודא שאתם מבינים כל שלב וכל פעולה שנעשית. חשוב לזכור שתקשורת שוטפת, דוחות חודשיים ברורים ומובנים, ואופטימיזציה לכלל הדפים באתר הם חלק בלתי נפרד מקידום מקצועי.
אם אתם לא מקבלים את השירותים הללו, ייתכן שהקידום שאתם מקבלים אינו מקצועי. תמיד חשוב לשאול, לבקש הבהרות, ולוודא שאתם מבינים את התהליך ואת הפעולות שנעשות כדי לקדם את האתר שלכם. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים את הקידום המקצועי ביותר עבור העסק שלכם.